בלוג

טיפים להפקת חינה

מתכננים חגיגת חינה בקרוב? מזל טוב! לא משנה אם אתם חוגגים את החינה שלכם בנוסח תימני, מרוקאי או אולי הודי – חשוב שהלוקיישן שלכם יהיה מושלם לחגיגה. מתחם האירועים קייארה מזמין אתכם לחגוג במתחם האולמות היוקרתיים בנס ציונה. אולם לחינה – זה קיארה אירועים! הצוות שלנו מציג בפניכם מספר טיפים ששווה לכם לזכור רגע לפני שאתם מתחילים לתכנן את היום המרגש, אירוע החינה שלכם.

עיצוב התלבושות לחינה
עיצוב התלבושות יכול להיעשות בשתי שיטות: עיצוב עצמאי תוך מחשבה על הצבעים וסוגי הבדים (מתאים בעיקר למעצבי אופנה מקצועיים שהתנסו בעברם בתכנון תלבושות מסורתיות מסוגים שונים) או למידה ממעצבי תלבושות חינה אחרים (מומלץ לרוב מתכנני טקסי החינה). במסגרת הלימוד – תלמדו להכיר גישות שונות של עיצוב חליפות אוריינטליות וכובעים בעלי מרקם מסורתי. הגישות נבדלות זו מזו בין ארצות המזרח השונות ולעתים בין ערי אותן ארצות. הן גם נבדלות בסוגי הבדים בהם משתמשים. המעצבים המקצועיים יספקו לכם מידע לגבי טיבו של כל בד, החל מסוג התפרים שלו ועד למידת שרידותו לטווח הארוך.

עיצוב תפאורת החינה
עיצוב התפאורה יהיה דומה מאד לעיצוב התלבושות, ולכן מוטב לשאול בעצת חברת ההפקות שלכם בטרם תפנו למעצב תלבושות חינה. חברות ההפקות יעריכו מאד אם תפנו למעצב תלבושות מוצלח, וזה יקל עליהן את מלאכת עיצוב האולם והתאמתה לסוג התלבושת  אשר צרכתם (או שכרתם) בסופו של יום. עיצוב התפאורה מתבטא בבדי תלייה על קירות האולם ובעיצוב ססגוני וצבעוני של הרצפה, כמו גם בגיבוש התקני התאורה האתניים השונים לאירוע.

עיצוב התכנים באירוע חינה
החל ממזון וכלה במוזיקה מושמעת וחיה, התכנים צריכים להתאים לאווירת החינה: השמעת שירי עם אותנטיים הקשורים לתרבות בה עוסקת החינה, והרכבת תפריט קייטרינג המתבסס על אוכל מסורתי של אותה תרבות כמובן יוסיפו המון לאירוע החינה ויחדדו את הזיקה בין המקום לבין היותו מארח חינה.

שונות
יש לדאוג לתזמון טוב של כל מי שמופיע, מתקלט ומגיש מזון באירוע. מומלץ לאפשר לעצמכם זמן פנוי מספק לפן אישי: נאומים וזמן היערכות טרם האירוע, ולכן מאד מומלץ לספק לעצמכם לפחות שעתיים ספייר לאלתורים מזדמנים ובלתי מתוכננים מעין אלה. מומלץ לוודא שהסילבוס שגיבשתם נהיר לכם ומהווה את האיכות בה' הידיעה – באירוע שלכם. כדאי להביאו לחברת ההפקות לבדיקה ותיקונים בטרם אישורו הסופי, לצורך כך.

לקריאה נוספת: טיפים להפקת חינה מרוקאית